فقط برای نوجوانان علاقه مند به IT
مکانی برای نوجوانان خاص
 
 
دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

ترفند های كاربردی در powerpoint

 

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به كمك یك ویدیو پروژكتور بر روی پرده به نمایش درآورید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلكه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شكلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید. اسلایدهای حاصل در اصل پوستری از سخنان شما هستند. نکات کلیدی خاصی در پاورپوینت نهفته است که با دانستن آنها میتوانید به این بوم متحرک ، طراوت بیشتری ببخشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نکات اساسی و کلیدی بپردازیم.


چیدمان داخلی یک اسلاید
سعی کنید اکثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روشهای کلی و استانداردی که Powerpoint ارائه می نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می گیرد. همین طوری نمی توان در یک اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یک جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان بدون هول شدن F5 را بفشارید و برای رفتن از یک اسلاید به اسلاید بعدی کافی است یکبار ماوس را کلیک کنید و یا دکمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید. F5 نمایش را از اولین اسلاید شروع می کند.

 

ساختن اسلاید و پنهان کردن آن
گزینه Duplicate silde منوی Insert از اسلاید جاری یک کپی دیگر درست می کند. ترفند کلیک راست روی آیکن اسلاید برای حذف یا پنهان کردن اسلایدها نیز بسیار کارآمد است. امتحانش کنید Hidden یا پنهان بودن یک اسلاید برای اسلایدهای توضیحی که به کمک Hyperlink به سراغشان می رویم. ولی نمی خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی که رویشان کلیک کنیم نشان داده شوند کلی به کار می آید.

 

یا اسلایدها افقی عمودی
می توانید بگویید اسلایدها Lanscape و Portrait باشند. برای این کار سراغ Page Setup از منوی File بروید. نمی توان در آن واحد در یک نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.
برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یک لینک به دومی ایجاد کنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می باشد. در خاتمه نمایش دوم درباره آن را لینک به نمایش اول می کنید.
در حین اجرای یک پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن کلید S و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای ختمه نمایش اسلایدها Esc و یا Ctrl + Break را بفشارید.
برای رفتن به یک اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از کلید H استفاده کنید.
برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنکه هر دو دکمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگهدارید.

 

توقف نمایش اسلایدها
برای آنکه در حین نمایش متوقف شوید و یک صفحه با زمینه مشکی رنگ نشان داده شود کلیه B را بفشارید. برای نمایش یک صفحه یا زمینه سفید کلید W را بفشارید.

 

استفاده از اشاره گر ماوس به عنوان پرینتر
برای نمایش یا مخفی کردن اشاره گر ماوس و همینطور نوار ابزار Slideshow در حین نمایش کلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقتها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می آید) برای تبدیل اشاره گر ماوس به یک نقطه رنگی مثل یک پوینتر Ctrl + P کمک بگیرید.
برای مخفی کردن سریع نوار ابزار Slideshow کلید Ctrl + H و برای خاموش کردن آن ظرف 15 ثانیه Ctrl + U را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس Ctrl + A در خدمت شماست.
برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده کنید. برای قبلی هم از P استفاده نمایید.

 

ساختن یک اسلاید خلاصه مطالب

اگر به طور خلاصه در یک اسلاید بخواهید بگویید که در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یک اسلاید خلاصه مطالب بسیار کارآمد خواهد بود. برای این کار به نمایش Slide Sorter از منوی View بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه سازی را با پایین نگهداشتن کلید Shift انتخاب کنید. سپس از نوار ابزار Slide Sorter گزینه Summary Slide را انتخاب کنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می باشد

با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


 

تازه ترین گزارش موسسه امنیت انفورماتیکی سوفوس نشان می دهد که تولید هرزنامه (اسپم) که تاکنون در اختیار اروپا بود به آسیا رسیده و این قاره را به اولین تولیدکننده نامه های ناخواسته تبدیل کرده است.

برپایه تحقیقات سوفوس آسیا به اولین قاره ای تبدیل شده که بیشترین تعداد هرزنامه را در سه ماهه نخست سال 2011 تولید کرده است.

در طبقه بندی این موسسه امنیت انفورماتیکی، آمریکا به عنوان اولین کشور تولید کننده هرزنامه معرفی شده است. در گزارش سوفوس، آمریکا با تولید 13.7 درصد از کل هرزنامه ها رتبه اول را دارد. این رقم در گزارش قبلی 18.8 درصد بود.

جدول طبقه بندی کشورهای هرزنامه نویس
 
رتبه کشورها تولید هرزنامه
آمریکا  13.7 درصد 
هند   7.1 درصد
روسیه  6.6 درصد 
برزیل    6.4 درصد
 کره جنوبی  3.8 درصد
 انگلیس 3.2 درصد 
ایتالیا و فرانسه 3.1 درصد
اسپانیا   2.8 درصد 
آلمان   2.6 درصد 
 رومانی 2.5 درصد 
 لهستان 2.3 درصد  
 سایرین 42.8 درصد 
 
 جدول قاره ها به ترتیب تولید هرزنامه
 
رتبه قاره ها تولید هرزنامه
آسیا 35.1 درصد
اروپا 32 درصد
آمریکای شمالی 17.3 درصد
آمریکای جنوبی 12.4 درصد
آفریقا 2.3 درصد
 
این اطلاعات نشان می دهد که آسیا اولین قاره در تولید هرزنامه است و پس از آن اروپا و آمریکای شمالی قرار گرفته اند.
این درحالی است که در گذشته، اروپا رتبه اول را در تولید هرزنامه در اختیار داشت.

هرزنامه (اسپم) اصطلاحی است که تنها با هدف جلب توجه کاربران به کلیک کردن بر روی لینکهای خطرناک به صندوق پست الکترونیک تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان ارسال می شود. این پدیده از زمانی که پست الکترونیک به وجود آمده است کم و بیش وجود داشته و تقریبا رشد آن همگام با افزایش تعداد کاربرانی بوده است که به شبکه متصل شده اند.
 
سوفوس در این گزارش آورده است: رشد گسترده سکوهای موبایل و شبکه های اجتماعی موجب افزایش اجتناب ناپذیر کانالهایی شده است که از طریق آنها هرزنامه ها می توانند ارسال شوند و بنابراین بسیار مهم است که کاربران حداکثر توجه و دقت را در محافظت از رایانه ها و دستگاههای خود انجام دهند.
 
به اعتقاد سوفوس، نرم افزارهای امنیتی به تنهایی کافی نیستند و مهارت کاربران در شناسایی خطر در کاهش آسیبهای ناشی از هرزنامه ها نقش مهمی ایفا می کنند.
 
همانطور که یک راننده می داند که با نزدیک شدن به یک خطر باید آهسته تر براند یک کاربر اینترنت نیز نباید بدون فکر نزدیک ایمیلهای ناخواسته شود. هرزنامه به خصوص برای کسانی که آشنایی کمی با ایمیل دارند مسئله ای جدی است.
 
یک مدیر ارشد سوفوس در تفسیر این گزارش اظهار داشته است: "کاربران باید از خطرات ناشی از کلیک بدون دقت بر روی لینکهایی که وارد ایمیل آنها می شود آگاه شوند. تا زمانی که هرزنامه ها به عنوان یک منبع درآمد برای هرزنامه نویسان به کار خود ادامه دهند این مشکل جهانی باقی می ماند. این درحالی است که بسیاری از کاربران هنوز ریسک می کنند و با باز کردن لینکهای هرزنامه ها رایانه خود را به یک بوت نت یا همان رایانه های برده تبدیل می کنند. بی شک اولین گام برای مبارزه با هرزنامه ها استفاده از نرم افزارهای امنیتی به روز شده است، اما همچنین باید از بازکردن ایمیلهایی که وارد گزینه هرزنامه پست الکترونیک می شوند به شدت خودداری کرد."
 
هرزنامه ها در شبکه های اجتماعی
 
به گزارش مهر، در نظرسنجی که موسسه سوفوس در فوریه گذشته از کاربران شبکه های اجتماعی انجام داد دریافت که 43 درصد از مصاحبه شوندگان مورد حملات فیشینگ جنایتکاران انفورماتیکی قرار گرفته اند که این رقم در سال 2009 برابر با 21 درصد بود.

همچنین در این سال 67 درصد از کاربران هرزنامه دریافت کرده و 40 درصد از کاربران نیز با ویروسها و سایر انواع نرم افزارهای مخرب تهدید شدند.

در این میان، پدیده اکانتهای در معرض خطر یکی از مهمترین مشکلاتی است که به اعتقاد "سوفوس" کاربران شبکه های اجتماعی را تهدید می کند.

اکنون نیز در گزارش سه ماهه دوم 2011 این موسسه امنیت انفورماتیکی بار دیگر به کاربران شبکه های اجتماعی تاکید کرده است که مراقبت لینکهای ارائه شده بر روی شبکه های اجتماعی باشند.

با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 12:0 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

 
گرایش به سوی پردازنده‌هایی با تعداد هسته‌های فراوان
 
تقریبا سال گذشته بود كه شركت اینتل (Intel) اولین تراشه (chip) خود را با فناوری تولید 22 نانومتری تولید كرد و به نمایش گذاشت. این پردازنده با اسم رمز آیوی بریج (Ivy Bridge)، اولین نمونه تجاری بود كه تا آن زمان تولید می‌شد. قرار است امسال 4 كارخانه ماهانه 45 هزار قرص یا ویفرهای (wafer) سازنده آیوی بریج‌ها را با این فناوری تولید و راهی بازار كنند.

البته نباید فراموش كرد كه هرگز نمی‌توان بدون مهندسی و مواد پیشرفته، چنین روندی را در ساخت پردازنده‌ها به صورت مینیاتور ادامه داد. برای نمونه، پردازنده‌های آیوی بریج از عنصر‌هافنیم (Hafnium) از نسل سوم فناوری Hi-K metal Gate بهره می‌برد تا از بسیاری خطاهای موجود فعلی جلوگیری كند. البته از فناوری حكاكی سنگی غوطه‌ور(Immersion Lithoghraphy) هم به عنوان یكی دیگر از پیشرفت‌های آن می‌توان نام برد. در این فناوری هنگامی‌كه ویفر در مایع انكساری (refractive) غوطه‌ور است، لیزری با طول موجی به باریكی 193 نانومتر سطح آن را قلمزده و صیقلی می‌سازد. در این جریان، تعداد بیشتری پردازنده روی هر ویفر و همچنین تعداد قابل توجهی ترانزیستور روی هر قطعه سیلیكونی كوچك سازنده پردازنده (die) جا می‌گیرند، انجام هر یك از مراحل این فناوری ـ كه جا دادن یك دوجین هسته (core) پردازشی در فضایی است كه هم‌اكنون تنها توسط چند پردازنده اشغال شده است ـ امكان‌پذیر خواهد شد. بر همین اساس انتظار می‌رود در آینده به چنان درجه‌ای از همسازی دست یابیم كه حتی بتوانیم تعداد 48،64 یا بیشتر از آن هسته پردازشی را روی یك پردازنده جای دهیم. با فناوری تعدد هسته‌ها (many core)، افزایش مقادیر عظیم خروجی پردازنده میسر می‌شود و كارایی نقطه شناوری (floating point performance) نیز در هر هسته اختصاصا با كمترین مصرف انرژی (low energy consumption) تا 100 درصد افزایش می‌یابد. بعلاوه از این هسته‌های اضافی می‌توان برای نیرو بخشیدن به كمك پردازنده‌ها (coprocessors) و پردازشگرهای گرافیك به صورت اختصاصی بهره برد.

هسته‌های بیشتر و هر چه ساده‌تر

برای جا دادن تعداد یك دوجین هسته روی یك قطعه كوچك سیلیكونی دای، با وجود فناوری 22 نانومتری، تولیدكنندگان CPU ناچارند آنها را كوچك و ساده‌تر كنند. تراشه‌های جدید با استفاده از تكنیك‌هایی مانند اجرای دستورالعمل‌های خارج از قاعده (out-of-order instruction execution) یا پیش‌بینی‌های انشعابی(branching forecasts) قادر خواهند بود كه با ظرفیت كامل كار كنند. این طراحی به آنها اجازه می‌دهد در حالی كه در انتظار تكمیل دیگری هستند، موارد جدیدی را نیز انجام دهند. با در نظر داشتن این قابلیت، سال آینده شاهد آن خواهیم بود كه بسیاری از تولیدكنندگان نرم‌افزارها (مخصوصا تولیدكننده‌های سیستم‌های عامل رایانه‌ای) به جای اختصاص وقت، انرژی و هزینه فراوان برای مهاركردن قابلیت‌های پردازشی، تمركز خود را به كاركردن روی محصولات خود قرار دهند. بدون در دست داشتن نرم‌افزارهایی جهت بهره بردن از این تعدد هسته‌ها و امكانات جدید نسل سوم پردازنده‌های سری core، كاربران عادی هیچ تفاوتی را در كارایی آنها مشاهده نخواهند كرد.

با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:56 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

 
 
آیا تا به حال به معنای اسم شركت‌های بزرگ رایانه‌ای مانند گوگل، اینتل، یاهو و... فكر كرده‌اید؟ اگر جستجویی در فرهنگ لغات داشته باشید، شاید به معانی و مفاهیمی برخورد كنید كه كمی گیج‌‌كننده باشد یا این اسم‌ها با نوع فعالیت شركت‌ها بی‌ربط به نظر برسد. در این شماره قصد داریم معنا و مفهوم نام و آرم‌های چند شركت بزرگ رایانه‌ای را بررسی كنیم.
 

 

گوگل

 

در واقع گوگل نام یك عدد است، عددی شامل یك، یك و 100 صفر جلوی آن! این عدد به عنوان حداكثر توانایی مرور یك موتور جستجوگر شناخته می‌شود.

بزرگی این عدد خارج از تصور است و در واقع هدف گوگل رسیدن به این تعداد جستجو توسط موتور جستجوی خود است.

 

 

 

اپل

 

اپل كه به معنای سیب است، میوه محبوب مؤسس این شركت استیو جابز(Stive Jobs) است. او باید برای شركتش یك نام تجاری انتخاب می‌كرد، به همین خاطر او نام سیب را برای شركتش انتخاب كرد. 
البته قبل از انتخاب این نام، از همكارانش در مورد انتخاب نام بهتری برای این شركت كمك خواست؛ ولی مثل این كه فقط نام اپل برازنده این شركت بزرگ است.

 

 

سونی

 

سال 1945 مؤسسان این شركت نام Tokyo Tsushin Kogyo را انتخاب كرده بودند؛ اما آنها بعد از مدتی تصمیم گرفتند یك نام ساده‌تر انتخاب كنند. اولین چیزی كه به ذهن می‌رسید مخفف نام قبلی یعنی TTK بود، ولی نامی مشابه برای یك شركت راه‌آهن (TKK) انتخاب شده بود.

آنها می‌خواستند در نام جدید نشانی از نام قدیمی هم باشد. این بار نام Totsuko را انتخاب كردند؛ ولی بعد از گذشت مدتی كه این شركت تبدیل به یك شركت چند ملیتی شد، این نام از محبوبیت خوبی برخوردار نبود زیرا تلفظ آن برای خارجی‌زبان‌ها مشكل بود.

حالا دیگر نوبت یك نام بین‌المللی و با مفهوم بود، سونی از تركیب 2 واژه به وجود آمد؛ یكی كلمه لاتین Sonus به معنی صدا و دیگری Sonny كلمه‌ای كه در دهه 1950 در آمریكا برای خطاب آقایان رشید به كار می‌رفت.

                                                                             

                                                                       ادامه برند ها در ادامه مطلب

با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق

ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:54 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

 

 
بر اساس مطالعه‌ای كه موسسه میلوارد براون انجام داده است، اپل بعد از آن كه 4 سال پشت سر گوگل قرار داشت، بالاخره به‌عنوان باارزش‌ترین برند جهانی انتخاب شد.

به‌گزارش رویترز، برند تولیدكننده آیفون و آیپد هم اكنون 153میلیارد دلار ارزش دارد.

اپل موفق شد سال گذشته از مایكروسافت نیز عبور كرده و به‌عنوان با ارزش‌ترین شركت تكنولوژی دنیا مطرح شود.

پیتر والش، رئیس دایره برندهای جهانی میلوارد براون معتقد است دقت كافی اپل به جزئیات و افزایش مداوم دستگاه‌های تولیدی این شركت باعث شده است رفتاری كاملا متفاوت از دیگر تولیدكنندگان مشابه داشته باشد.

وی گفت: «اپل قواعد قیمت‌گذاری را در هم می‌شكند و كاری می‌كند كه برندهای گران آن كار را می‌كنند، هر چه قیمت بیشتر باشد، توانایی بیشتری خواهد داشت.»

در این گزارش كه دوشنبه پیش مطرح شد، از میان 10 شركت موجود، 6تای آنها در فیلد كامپیوتر و فناوری فعال بودند: گوگل در رده دوم، آی‌بی‌ام در رده سوم، مایكروسافت در رده پنجم، AT&T در رده هفتم و چاینا موبایل در رده نهم قرار داشتند.

 
با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : Hamid Reza

                               

    

یک سایت تخصصی فناوری اطلاعات هشدار داد که از پایان ماه آوریل موجی از بدافزارها و برنامه های مخرب سیستم عامل رایانه های اپل را تهدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیستم عامل "مک" اپل تاکنون نسبتاً موفق شده بود از گسترده ترین تهدیدات انفورماتیکی در امان بماند.

اکنون به نظر می رسد که افزایش محبوبیت این سیستم عامل که 5.4 درصد از سهم بازار جهانی و 10 درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد مورد توجه برنامه نویسان ویروسها و بدافزارها قرار گرفته است.

به طوریکه Usa ZDNet ، سایت تخصصی فناوری اطلاعات هشدار داده است که در دنیای "مک" به یکی از اولین موجهای بزرگ حملات نرم افزارهای مخرب نزدیک می شویم.

برپایه گزارش این سایت، از 30 آوریل گذشته درخواستهای کمک که به سیستم AppleCare در مقابل یک حمله بدافزاری ارسال شده اند افزایش یافته است.

این حمله بدافزاری با نامهایی چون Mac Defender و Mac Security تاحد قابل توجهی در آمریکا گسترده شده است.

به طوریکه تعداد درخواستهای ارسال شده به سیستم کمک رسانی اپل از چند ده مورد به صدها مورد در روز افزایش یافته است. این درحالی است که اپل تاکنون هیچ تائیدی در این مورد اعلام نکرده است. هرچند این سایت آمریکایی یک یادداشت داخلی اپل را بدین شرح منتشر کرد: اینکه یک حمله بدافزاری درمقابل سیستم عامل رایانه های مک وجود دارد را تائید و یا تکذیب نکنید و درمورد اینکه کاربران مک باید چه آنتی ویروسهایی را نصب کنند و اینکه چگونه می توانند این بدافزار را از روی رایانه خود پاک کنند هیچ مشاوره ای ارائه نکنید."

به گفته کارشناسانی که در گردهماییهای آنلاین مربوط به رایانه های مک مشاوره می دهند، برعکس آن چیزی که در مورد بدافزارهای سیستم عاملهای ویندوز دیده می شود، اثرات این بدافزار در سیستم عامل اپل حفره امنیتی ایجاد نمی کند.

این کارشناسان توضیح دادند که بدافزارهای Mac Defender و Mac Security پس از اینکه بر روی مرورگر، یک سری تصاویر غیراخلاقی ظاهر شد کاربر را تشویق به خرید یک آنتی ویروس می کنند.

یادداشت داخلی اپل توضیح می دهد که برای جلوگیری از عملکرد این بدافزار، کافی است که کاربر مرورگر خود را ببندد، اما درصورتیکه نصب آنتی ویروس را قبول کند این بدافزار وارد کردن یک نام کاربری و رمزعبور را اجباری می کند. سپس همانند تمام نرم افزارهای اپل از کاربر می خواهد که اطلاعات مربوط به کارت اعتباری را برای خرید آنتی ویروس وارد کند.

با این کار، کاربر به سادگی قربانی جنایتکاریهای انفورماتیکی می شود.


با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : Hamid Reza

فرمانهای مفید برای استفاده در Run

 

حتماً شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.
حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:

 

REGEDIT
با تایپ این دستور رجیستری ویندوز باز میشود وبا استفاده از ان متوانید قسمت های مختلف ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود تغییر دهید.متذکر می شویم در رجیستری چیزی را که نمیدانید حذف یا تغییر ندهید.

 

CMD
با تایپ این دستور محیط سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانید فرمان های خود را برای این سیستم عامل تایپ نمایید.

 

PERFMON
با تایپ این دستور برنامه سیستم مانیتور اجرا می شود و در آن جزییاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار بازدهی CPU و همچنین مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بیان می نماید.

 

SYSEDIT
با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید.متذکر میشویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید.

 

FIREWALL
با تایپ این دستور می توانید دیواره آتش ویندوز خود را فعال و یا غیر فعال کنید. فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه ونیز جلوگیری از ورود هکرها به سیتم شما بسیار موثر است.

 

Drwtsn32
با تایپ این دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید می باشد.

 

NTBACKUP
با تایپ این دستور برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

 

DISKMGMT.msc
با تایپ این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید ویا هر یک از پارتیشن ها را حذف نمایید.

 

DEVMGMT.msc
با تایپ این دستور میتوانید سخت افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را بازبینی نمایید و یا یک از آنها را حذف و یا نصب نمایید.

 

EDUCEDIT
با تایپ این دستور می توانید یک کاراکتر بسازید و یا یک کاراکتر را ویرایش نمایید.

 

Services
با تایپ این دستور می توانید یکی از سرویس های ویندوز را لغو نمایید یا یک سرویس جدید به آن اضافه نمایید.

 

MSCONFIG
با تایپ این دستور میتوانید نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سیستم بر روی قسمت سیستم ترایی ویندوز قرار می گیرند غیر فعال کنید. ضمنأ اگر سیستم شما دیر Shut Down می شود به این قسمت سری بزنید.

 
با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:27 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

نه این تنها یک موس قوسی لمسی مایکروسافت نمی باشد، بلکه این فقط یک موس لمسی است. می دانیم که گیج کننده است، اما این چیزی بیشتر از فقط یک موس با یک شکاف لمسی می باشد.


تمامی سطح بالای این موس از "ماتریسی از الکترود های حساس به تماس دست" پوشانده شده به طور طبیعی این موس قادر به تشخیص حرکات دست متفاوت و مختلفی می باشد. بر اساس مرکز تحقیقات مفهومی مایکروسافت، این وسیله حرکات کند دست، از قبیل ضربات آهسته، فشار دادن برای زوم کردن و فرچه را تشخیص می دهد.


اما موس سیاه براق طراحی شده همچنین دارای فناوری BlueTrack مایکروسافت نیز می باشد که می تواند بر روی فرش، چوب و سایر موارد کار کند. همانند اکثر موس های 2/4 گیگا هرتز دیگر، یک شیار کوچک USB نیز بر روی این موس وجود دارد. اما متاسفانه دارای بلوتوث نمی باشد. بدون شک این موس دارای ظاهری بسیار چشمگیر بوده اما بر اساس اخبار منتشره پس از رونمایی آن تا ماه ژوئن و به قیمت 79/99 دلار به بازار نخواهد آمد.
 
با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

چگونه یک تبلت انتخاب کنیم

 


تبلت ها یا لوح های اینترنتی محصولاتی هستند که برخی از توانایی های رایانه را بکار گرفته اند و حجم عمده ارتباط با آنها از طریق یک صفحه نمایش لمسی برقرار می شود. این محصولات ساختاری مشابه با رایانه دارند به این معنی که در آنها از پردازنده، تراشه گرافیکی، حافظه و بخش ذخیره سازی استفاده شده اما توان هر کدام از این بخش ها در مقایسه با رایانه های رومیزی محدود است و نمی توان آنها را معادل یک رایانه کامل و یا لپ تاپ تعریف کرد. با این حال می توان گفت توانایی این دستگاه ها اگرچه از یک نوت بوک کمتر است اما از تلفن های هوشمند امروزی که دارای سیستم عامل و توان پردازش هستند در سطح بالاتری قرار می گیرد.

برای انتخاب تبلت ها اولین نکته اندازه صفحه نمایش آنها است زیرا سایر قسمت ها و حجم کلی دستگاه نیز توسط این صفحه نمایش تعیین می شوند.

مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که از صفحه نمایش هفت اینچ تا ده اینچ را در بر می گیرد البته مدل های دیگری نیز خارج از این محدوده وجود دارند. این نمایشگرها لمسی هستند و می توان با لمس انگشتان، به آنها فرمان داد. این فرمان می تواند از یک کلیک ساده روی یک آیکون باشد تا تایپ یک متن زیرا لوح های اینترنتی فاقد کیبورد هستند و تایپ از طریق صفحه کیبورد مجازی روی نمایشگر انجام می شود. نکته دیگر در مورد نمایشگر این محصولات کیفیت آنها است.

در برخی مدل ها به دلیل کاهش مصرف انرژی و موارد دیگر کیفیت صفحه نمایش از نظر نور، رنگ و کنتراست پایین تر از سایر مدل ها است و در مقابل عمر باتری بیشتری دارند.

یکی از مهم ترین کاربردهای تبلت ها برای برقراری ارتباط با شبکه اینترنت است به همین دلیل به آنها لوح های اینترنتی گفته می شود. این توانایی می تواند نمایش صفحات وب باشد یا انواع بازی های آنلاین که نیازی به توان سخت افزاری ندارند. لزوم ارتباط با اینترنت باعث شده تا امکانات شبکه در تبلت ها نسبتا متنوع باشد. اغلب آنها علاوه بر پشتیبانی کامل از شبکه های بی سیم (Wi Fi) از فناوری های ارتباطی نسل سوم (۳G) هم پشتیبانی می کنند.

در کنار این موارد برخی از لوح های اینترنتی این قابلیت را دارند که با اتصال سیم کارت بتوانند داده ها را از طریق فناوری های مرتبط با استانداردهای مخابراتی منتقل کنند. نتیجه اینکه بعد از صفحه نمایش، امکانات دستگاه در بخش شبکه، اولویت بعدی برای انتخاب هستند. یک تبلت تنها برای مشاهده وب استفاده نمی شود و از دیگر کاربردهای اصلی آنها میتوان به پخش چندرسانه ای اشاره کرد. در نتیجه توانایی پخش فیلم در دقت تصویرهای بالا و با جزییات کامل باید از دیگر توانایی این مدل ها باشد.

توانایی پخش تنها به کیفیت پخش محدود نیست و پشتیبانی از انواع قابل های تصویری را هم باید در نظر داشت. توانایی صوتی دستگاه نیز اهمیت زیادی دارد. به دلیل حجم دستگاه و ضخامت اندک آن معمولا نمی توان از اسپیکرهای حرفه ای روی این مدل ها استفاده کرد بنابراین در بهترین شرایط، صدای خروجی کیفیت زیادی نخواهد داشت.

می توانید این مشکل را از طریق اتصال بلندگوهای جانبی و هدفون رفع کنید اما توجه داشته باشید که تبلت مورد نظر دارای این خروجی ها باشد. این کار را می توان برای تصویر هم استفاده کرد زیرا برخی تبلت ها دارای خروجی تصویری برای اتصال به مانیتور هستند.

یکی دیگر از شرایط تبلت ها نوع سیستم عامل آنها است. این سیستم عامل تعیین می کند که می توان از چه نرم افزارهایی استفاده کرد. در حال حاضر چهار نوع سیستم عامل پرکاربرد در این محصولات دیده می شود که شامل iOS برای آی پد های اپل، اندروید، ویندوز و لینوکس هستند.

هر کدام از آنها مزیت ها و معایب خاص خود را دارند اما می توان گفت صرف نظر از مدل های مخصوص اپل که همواره در اولویت های اول قرار دارند، اندروید رشد بسیار زیادی داشته و این تبلت ها می توانند انتخاب مناسبی باشند. البته برخی از نرم افزارهای ارایه شده برای این سیستم عامل ها رایگان نیستند ولی اغلب امکانات رایج را می توانید از طریق نرم افزارهای رایگان به دست آورید.

 

با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:12 ::  نويسنده : Hamid Reza

 

عصر دیجیتال، عصری که تصاویر آلبوم خانوادگی شما به حرکت در می‌آیند.

به گزارش همشهری؛ ثبت گوشه‌ای از حرکت‌و لحظه‌های زیبای زندگی در تصاویر ثابت با فناوری‌های جدید دوربین‌های دیجیتال امکان پذیر شد. سینما گراف یا تصاویر جادویی، سبک جدید در عکاسی دیجیتال است. سبکی که در آن گوشه‌ای از لحظه‌های زندگی شما در همان زمان متوقف شده  به حرکت در می‌آیند.

تصاویر جادویی در نگاه اول ثابت به نظر می‌رسند، اما اگر دقت کنید، بخشی یا فردی در این تصویر ثابت بصورت نامحسوسی در حال حرکت است. بخشی که چشم بیننده را به خود جذب کرده و موجب حیرت و تعجب او می‌شود.

این سبک جدید با این که زمان اندکی از شروع  آن می‌گذرد ولی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است.

تصویر خیابان شلوغ - فردی در حال ورق زدن روزنامه.
 
تصویر متحرک مردی که در داخل مترو در حال خواندن روزنامه است. به بخش های متحرک تصویر دقت کنید.
در این تصویر دامن سوژه متحرک شده است.
سینما گراف یا تصاویر جادویی، توسط دو هنرمند به نام‌های جیمی بک  Jamie Beck (عکاس)و کوین بورگ Kevin Burg(گرافیست و طراح صفحات وب) ابداع شده است. نوع و فرمت این تصاویر متحرک  GIF است.آنها به کمک اینترنت توانستند، ساخته خود جان بخشیده و آنها را در معرض تماشا قرار دهند.

جیمی در مورد کارشان به مجله آتلانتیک گفته است؛ کار آنها تنها افزودن کمی حرکت به تصاویر ثابت است. یعنی به نوعی عکس ثابت را ویرایش و متحرک کرده‌اند.

همکار جیمی، آقای بورگ که گرافیست قابلی است در ادامه صحبت‌های او می گوید؛ البته ویرایشی که ساعت‌ها کار پر زحمت گرافیکی، زمان برده‌ است. ویرایشی که در تصاویر شلوغ و پیچیده، یک روز کامل هم طول کشیده است.
 
تصویر حرکت تاکسی در ویترین یک فروشگاه بسیار زیبا کار شده است.
به گیاهان چرخ عقبی این دوچرخه نگاه کنید، هیجان ا
با تبادل لینک بازدید وبسایت خود را افزایش دهید با نظرات خود به بهبود سایت کمک کنید فقط 1 دقیقه! طول میکشد مکانی برای نوجوانان خاص تک عشق


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مکانی برای نوجوانان خاص و آدرس ir30.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باتشکر مدیریت وبسایت .





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 63743
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

* نام و نام خانوادگی :
آدرس وب سایت :
* آدرس ایمیل:
*ادرس سایت شما:
سن :
شهر :
تلفن همراه شما :
آدرس :
نحوه تماس با شما: تلفن: آدرس ایمیل
نحوه آشنایی شما با ما:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز