apple مورد حمله ویروس ها
 
فقط برای نوجوانان علاقه مند به IT
مکانی برای نوجوانان خاص
 
 
دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : Hamid Reza

                               

    

یک سایت تخصصی فناوری اطلاعات هشدار داد که از پایان ماه آوریل موجی از بدافزارها و برنامه های مخرب سیستم عامل رایانه های اپل را تهدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیستم عامل "مک" اپل تاکنون نسبتاً موفق شده بود از گسترده ترین تهدیدات انفورماتیکی در امان بماند.

اکنون به نظر می رسد که افزایش محبوبیت این سیستم عامل که 5.4 درصد از سهم بازار جهانی و 10 درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد مورد توجه برنامه نویسان ویروسها و بدافزارها قرار گرفته است.

به طوریکه Usa ZDNet ، سایت تخصصی فناوری اطلاعات هشدار داده است که در دنیای "مک" به یکی از اولین موجهای بزرگ حملات نرم افزارهای مخرب نزدیک می شویم.

برپایه گزارش این سایت، از 30 آوریل گذشته درخواستهای کمک که به سیستم AppleCare در مقابل یک حمله بدافزاری ارسال شده اند افزایش یافته است.

این حمله بدافزاری با نامهایی چون Mac Defender و Mac Security تاحد قابل توجهی در آمریکا گسترده شده است.

به طوریکه تعداد درخواستهای ارسال شده به سیستم کمک رسانی اپل از چند ده مورد به صدها مورد در روز افزایش یافته است. این درحالی است که اپل تاکنون هیچ تائیدی در این مورد اعلام نکرده است. هرچند این سایت آمریکایی یک یادداشت داخلی اپل را بدین شرح منتشر کرد: اینکه یک حمله بدافزاری درمقابل سیستم عامل رایانه های مک وجود دارد را تائید و یا تکذیب نکنید و درمورد اینکه کاربران مک باید چه آنتی ویروسهایی را نصب کنند و اینکه چگونه می توانند این بدافزار را از روی رایانه خود پاک کنند هیچ مشاوره ای ارائه نکنید."

به گفته کارشناسانی که در گردهماییهای آنلاین مربوط به رایانه های مک مشاوره می دهند، برعکس آن چیزی که در مورد بدافزارهای سیستم عاملهای ویندوز دیده می شود، اثرات این بدافزار در سیستم عامل اپل حفره امنیتی ایجاد نمی کند.

این کارشناسان توضیح دادند که بدافزارهای Mac Defender و Mac Security پس از اینکه بر روی مرورگر، یک سری تصاویر غیراخلاقی ظاهر شد کاربر را تشویق به خرید یک آنتی ویروس می کنند.

یادداشت داخلی اپل توضیح می دهد که برای جلوگیری از عملکرد این بدافزار، کافی است که کاربر مرورگر خود را ببندد، اما درصورتیکه نصب آنتی ویروس را قبول کند این بدافزار وارد کردن یک نام کاربری و رمزعبور را اجباری می کند. سپس همانند تمام نرم افزارهای اپل از کاربر می خواهد که اطلاعات مربوط به کارت اعتباری را برای خرید آنتی ویروس وارد کند.

با این کار، کاربر به سادگی قربانی جنایتکاریهای انفورماتیکی می شود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مکانی برای نوجوانان خاص و آدرس ir30.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باتشکر مدیریت وبسایت .





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 63801
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

* نام و نام خانوادگی :
آدرس وب سایت :
* آدرس ایمیل:
*ادرس سایت شما:
سن :
شهر :
تلفن همراه شما :
آدرس :
نحوه تماس با شما: تلفن: آدرس ایمیل
نحوه آشنایی شما با ما:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز